Musik i banken – Check in Music
1. september 2010Pladebranchen – er det overhovedet den rigtige betegnelse længere? – skal finde nye veje at distribuere musik pÃ¥. Pladesalget – salget af cd’er – er faldende og selv om salget af digitale musikfiler har været i vækst, sÃ¥ har stigningen ikke kunnet kompensere for tabet pÃ¥ cd-markedet.
Men det er alligevel lidt interessant – overraskende ligefrem – at læse, at Universal Music nu vil forsøge at sælge musik gennem Nordea Bank i Norge! Tanken er, at kunderne for ca. 25 kroner om mÃ¥neden, vil kunne hente musikken fra Universals kataloger.
Ved nærmere eftertanke er det måske slet ikke så underligt. Musik og musik konsumtion er blevet en biting. Vi så det med TDC-Play, hvor den såkaldt gratis musiktjeneste var en del af en større pakke med internet, telefoni osv. Selv den meget omtalte tjeneste Spotify lader musikken gå hånd i hånd med reklamer, hvis man ikke ønsker at betale for varen. Vi må nok se det i øjnene. Musik for musikkens egen skyld er på vej til at blive et nichefænomen.
Musikalsk kommentar:

1. september 2010 kl. 17:11
Er film på samme vej ?
http://epn.dk/brancher/underholdning/film/article2153022.ece
1. september 2010 kl. 17:16
@mb: Ja, mon ikke!?