Musikblog: musikken søger nye veje til publikum…

27. februar 2009

Jannick fra Battle & Bounce har sendt mig noget information om den unge gruppe Venice, der om kort tid barsler med et nyt album “Sober”. Og hvordan kommer man sÃ¥ bedst ud til sit publikum i disse internet-fildelingstider, hvor musikbranchen skal omstille sig til de digitale vilkÃ¥r? Venice forsøger sig med en blog, for derved at være til stede dér, hvor det sner. Hvis du vil i kontakt med de unge musiklyttere, sÃ¥ mÃ¥ du være til stede i deres netværk. Og de unges netværk hedder Twitter, Facebook og weblogs m.m. Hvad der kommer ud af det, vil tiden vise. Mit gæt er, at det afhænger af, hvad Venice vil bruge siden til. Hvis de blot kører traditionel marketing pÃ¥ bloggen, sÃ¥ dør den, tror jeg. Gør de bloggen til et personligt “ansigt” om deres musik og liv som musikere, sÃ¥ er der noget at gÃ¥ efter. Held og lykke med initiativet. Besøg bloggen her.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 kommentarer

  1. Jannick kommentarer:

    “Hvis de blot kører traditionel marketing pÃ¥ bloggen, sÃ¥ dør den, tror jeg” – Kunne ikke være mere enig. Det er jo netop der styrken er i blogmediet, hvis vi vil have ansigtsløse opslagstavler gÃ¥r vi pÃ¥ Gaffa.dk eller ibyen.dk, de er meget bedre til dette…

    Jeg er dog ret sikker pÃ¥, at drengene kaster sig ind i projektet med hud og hÃ¥r. Men det mÃ¥ tiden jo vise…

  2. capac kommentarer:

    @Jannick: I hvert fald følger capac udviklingen, så godt han kan!

Skriv en kommentar

226 har læst indlægget
13,992