Musik ad libitum for 50$ om året

19. marts 2007

Vi har tidligere i denne blog skrevet om problemomrÃ¥det digital downloading af musik. Problemer som generende kryptering, penge og rettigheder. Internettet har gjort det muligt for musikelskere at fÃ¥ fat i musik i et hidtil ukendt omfang. I princippet kan musikelskeren – og -forbrugere fÃ¥ fat i alt, hvis blot det er digitalt tilgængeligt. Et andet problem er, at musikindustrien stadigvæk ikke er gearet til de nye tider, selv om omstillingen er i fuld gang.
Hvad kan man gøre for sikre og endda øge indtjeningen ved musiksalg på nettet?
Peter Jenner, der er Cambridge-uddannet økonom og manager for Pink Floyd, The Clash m.fl. spørger pÃ¥ en anden og – for musikelskere – yderst interessant vis: Hvad vil det koste for den enkelte musikelsker at fÃ¥ adgang til hver eneste indspillet sang – samtidig med, at musiksalgets omfang blev fastholdt eller endda øget?
50 $ om Ã¥ret, svarer Jenner. NÃ¥r det ikke vil ske, ifølge Jenner, hænger det sammen med, at pladeselskabernes arbejder med forældede forretningsmodeller, der hæmmer deres egen indtjening – og dermed kunstnernes. Med Jenners forslag ville bÃ¥de pladeforlag, kunstnere og forbrugere fÃ¥ mere ud af distributionen. Læs indlægget her.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skriv en kommentar

286 har læst indlægget
13,222