Musikblog: musikken søger nye veje til publikum…
27. februar 2009
Jannick fra Battle & Bounce har sendt mig noget information om den unge gruppe Venice, der om kort tid barsler med et nyt album “Sober”. Og hvordan kommer man så bedst ud til sit publikum i disse internet-fildelingstider, hvor musikbranchen skal omstille sig til de digitale vilkår? Venice forsøger sig med en blog, for derved at være til stede dér, hvor det sner. Hvis du vil i kontakt med de unge musiklyttere, så må du være til stede i deres netværk. Og de unges netværk hedder Twitter, Facebook og weblogs m.m. Hvad der kommer ud af det, vil tiden vise. Mit gæt er, at det afhænger af, hvad Venice vil bruge siden til. Hvis de blot kører traditionel marketing på bloggen, så dør den, tror jeg. Gør de bloggen til et personligt “ansigt” om deres musik og liv som musikere, så er der noget at gå efter. Held og lykke med initiativet. Besøg bloggen her.
27. februar 2009 kl. 17:38
“Hvis de blot kører traditionel marketing pÃ¥ bloggen, sÃ¥ dør den, tror jeg” – Kunne ikke være mere enig. Det er jo netop der styrken er i blogmediet, hvis vi vil have ansigtsløse opslagstavler gÃ¥r vi pÃ¥ Gaffa.dk eller ibyen.dk, de er meget bedre til dette…
Jeg er dog ret sikker pÃ¥, at drengene kaster sig ind i projektet med hud og hÃ¥r. Men det mÃ¥ tiden jo vise…
28. februar 2009 kl. 01:00
@Jannick: I hvert fald følger capac udviklingen, så godt han kan!