Kundeservice

4. maj 2010

I den sidste tid har jeg haft brug for det fænomen, man kalder “kundeservice”. Man ringer eller skriver (on-line…) til et firma for at få løst et teknologisk problem. Med sin telefon, sit internet osv. En ting er, at man først skal igennem telefonlabyrinten (tast dit-og-dat med muzak som underlægning og efterfølgende omstillinger…). Men de sidste tre gange har jeg haft den mystiske oplevelse, at de tekniske problemer “forsvandt”, medens jeg fortalte om dem…

Som en sæbeboble, der plop! forsvandt. Nogen forklaring fik jeg ikke af kundeservicepersonen, der blot lod som ingenting, da jeg spurgte til det mystiske. Min teori er ikke videre spirituel. Jeg tror ikke på telekinese og anden hokuspokus. Men jeg tror, at firmaerne har en kundepolitik, der går ud på at holde kortene tæt på kroppen. Man kunne ikke drømme om at indrømme fejl og mangler med mindre de er så iøjnefaldende, at man ikke kan komme udenom. Når man lægger telefonen på, sidder man tilbage med en fornemmelse af at være blevet kørt rundt i manegen ved næsen. Kundeservice?

Skriv en kommentar

120 har læst indlægget