27. maj 2020 arkiv

På hjernen: Mr. Fantasy

27. maj 2020

Dear Mister Fantasy, play us a tune
Something to make us all happy
Do anything, take us out of this gloom
Sing a song, play guitar, make it snappy

You are the one who can make us all laugh
But doing that you break out in tears
Please don’t be sad.
If it was a straight mind you had
We wouldn’t have known you all these years

Dear Mister Fantasy, play us a tune
Something to make us all happy
Do anything, take us out of this gloom
Sing a song, play guitar, make it snappy

Dear Mister Fantasy, play us a tune
Something to make us all happy
Do anything, take us out of this gloom
Sing a song, play guitar, make it snappy

You are the one who can make us all laugh
But doing that you break out in tears
Please don’t be sad.
If it was a straight mind you had
We wouldn’t have known you all these years

Den har snurret rundt på den indre, grønne grammofon. Traffics gamle sang om “Mr. Fantasy”. Og det gør ikke noget, for det er og bliver en dejlig sang. Her i en sublim udgave med Steve Winwood og Slowhand.

Øv – Graham Nash

27. maj 2020

Øv, så blev den ‘intime aften’ med Graham Nash i Musikhuset aflyst. Forventeligt, javist, men alligevel ærgerligt. Men sådan er det jo med den coronavirus. Folk, der tager smitten alvorligt, tager også deres forholdsregler. Så må vi håbe på, at gamle Graham kommer forbi en anden gang.

Og så kan vi jo passende læse Torben Billes hyldest til den lyse tenor, der brandede The Hollies og Torbens egen revurdering af den fabelagtige vokalgruppe: The Holllies var ikke stemmespild.

Peggy Lee – 100

27. maj 2020

https://www.facebook.com/PaulMcCartney/photos/a.488766413312/10158748562098313/?type=3&eid=ARAn6goc_BkLmgpk-phxcYDe9B0NXT36QVoU6AWpC4e7toyDDkf2NM5tbRIQQnLE3idGhZvsajHLZN00&__xts__%5B0%5D=68.ARBSrr4gLLG8QhYUOov1UTSbeOCkCW2652zpLG02Tq0LH9nPJ9M7cQ8gzoPWQpguB20lL4UUoBph_R3v81NbilvSlo9Kw6HC6Pqj1UFgFjsImkAhFWfA7lDVTyS2IDz4FsnhfVs_GrK1xcXoeyEfnrPOXIpasX0KOX11-GODclumuSmQPamJYId3r_903xYj4VHRvK6wjtl-7tKI5i3TwouSXlyQSnJTgkVFpgWmoB67kAxLPuZv83NDMdju2K7YUpPQ6RtjDdooMeCwcXgo53QODENaf6dPbHqbwoP3pQVJzJpBCzTnW7SJWfPT5tkzIiCa2lSu4ba5VAM2DKhgIYDiDfLLL9-hbrSqGGWdkMT0vdsEOUTylof2LAor1q9rdI565T6xb3PxbvZihVR4ZhxmgL8q8BqOFlWNTjfiVYcy70jEsGCK-cosEfKJ7q3ja34mRzUjBvhm3qAURtWxyKFxypaKNJ_6zubTug1GqK7KpWgO3e33vwuclwMQ9Rj0gpU5uafKew&__tn__=EHH-R

Som man får indtryk af i Paul McCartneys rosende omtale, så var Peggy Lee en af de store damestemmer i tiden før The Beatles. En af de stemmer, som også den helt unge Paul McCartney lyttede til hjemme i Liverpool og som givetvis var med til at farve hans musikalske smag.