27. maj 2020 arkiv

På hjernen: Mr. Fantasy

27. maj 2020

Dear Mister Fantasy, play us a tune
Something to make us all happy
Do anything, take us out of this gloom
Sing a song, play guitar, make it snappy

You are the one who can make us all laugh
But doing that you break out in tears
Please don’t be sad.
If it was a straight mind you had
We wouldn’t have known you all these years

Dear Mister Fantasy, play us a tune
Something to make us all happy
Do anything, take us out of this gloom
Sing a song, play guitar, make it snappy

Dear Mister Fantasy, play us a tune
Something to make us all happy
Do anything, take us out of this gloom
Sing a song, play guitar, make it snappy

You are the one who can make us all laugh
But doing that you break out in tears
Please don’t be sad.
If it was a straight mind you had
We wouldn’t have known you all these years

Den har snurret rundt på den indre, grønne grammofon. Traffics gamle sang om “Mr. Fantasy”. Og det gør ikke noget, for det er og bliver en dejlig sang. Her i en sublim udgave med Steve Winwood og Slowhand.

Øv – Graham Nash

27. maj 2020

Øv, så blev den ‘intime aften’ med Graham Nash i Musikhuset aflyst. Forventeligt, javist, men alligevel ærgerligt. Men sådan er det jo med den coronavirus. Folk, der tager smitten alvorligt, tager også deres forholdsregler. Så må vi håbe på, at gamle Graham kommer forbi en anden gang.

Og så kan vi jo passende læse Torben Billes hyldest til den lyse tenor, der brandede The Hollies og Torbens egen revurdering af den fabelagtige vokalgruppe: The Holllies var ikke stemmespild.

Peggy Lee – 100

27. maj 2020

https://www.facebook.com/PaulMcCartney/photos/a.488766413312/101587485 62098313/?type=3&eid=ARAn6goc_BkLmgpk-phxcYDe9B0NXT36QVoU6AWpC4e7toyDD kf2NM5tbRIQQnLE3idGhZvsajHLZN00&__xts__%5B0%5D=68.ARBSrr4gLLG8QhYUOov1 UTSbeOCkCW2652zpLG02Tq0LH9nPJ9M7cQ8gzoPWQpguB20lL4UUoBph_R3v81NbilvSlo 9Kw6HC6Pqj1UFgFjsImkAhFWfA7lDVTyS2IDz4FsnhfVs_GrK1xcXoeyEfnrPOXIpasX0K OX11-GODclumuSmQPamJYId3r_903xYj4VHRvK6wjtl-7tKI5i3TwouSXlyQSnJTgkVFpg WmoB67kAxLPuZv83NDMdju2K7YUpPQ6RtjDdooMeCwcXgo53QODENaf6dPbHqbwoP3pQVJ zJpBCzTnW7SJWfPT5tkzIiCa2lSu4ba5VAM2DKhgIYDiDfLLL9-hbrSqGGWdkMT0vdsEOU Tylof2LAor1q9rdI565T6xb3PxbvZihVR4ZhxmgL8q8BqOFlWNTjfiVYcy70jEsGCK-cos EfKJ7q3ja34mRzUjBvhm3qAURtWxyKFxypaKNJ_6zubTug1GqK7KpWgO3e33vwuclwMQ9R j0gpU5uafKew&__tn__=EHH-R

Som man får indtryk af i Paul McCartneys rosende omtale, så var Peggy Lee en af de store damestemmer i tiden før The Beatles. En af de stemmer, som også den helt unge Paul McCartney lyttede til hjemme i Liverpool og som givetvis var med til at farve hans musikalske smag.