Ingen ende på Dylan, Zevon, Stills og så videre

16. januar 2016

81TbJq856fL._SL1425_

Pladeselskaberne fattes penge. Ingen tvivl om det. Ganske vist rasler CD-salget fortsat ned og streaming kompenserer kun i nogen grad for tabet, mÃ¥lt med selskabernes umættelig trang til indtjening. Men det forhindrer dem ikke i med lys og lygte at lede efter materiale man kan udsende. Gerne materiale, der ligger pÃ¥ en eller anden langerhylde og ikke skal resulterer i dyre studieregninger etc. Derfor ser man en række udgivelser, der virkelig nÃ¥r ud i forskellige kunstneres karrieremæssige kringelkroge. Eksempelvis den nye udgivelse med Bob Dylan med ældgamle optagelser fra “The Minneapolis Hotel Tape & The Gaslight Café”. Titlen siger næsten det hele.

I samme kategori finder vi Stevens Stills’ Central Park 1979 og Warren Zevons The Coffee Break Concert.

MisforstÃ¥ mig nu ret. Pladerne fejler ikke noget som sÃ¥dan. Det er gode, solide navne, der sagtens kan bære at fÃ¥ deres i første omgang frasorterede materiale ud til fans og kendere. SpørgsmÃ¥let er blot, hvor meget det kunstneriske argument har talt i selskabernes udvælgelse? Og hvor meget kunstnerne selv har haft at sige?! Meget lidt, tror jeg. Men overraskende er det vel ikke…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skriv en kommentar

94 har læst indlægget
14,762