TV2 og reklamerne

12. oktober 2008

TV2 har bevæget sig ud i et økonomisk uføre af egen drift, blandt ved at satse på det forudsigelige flop: TV2 Radio. Med en gæld på 820 millioner kroner (!) fattes koncernen penge. Og det har fået direktøren, Merete Eldrup, til at tænke nyt med Rasmus Strøyers formulering. Nytænkning består i, at TV2 skal sende flere reklamer. Jeg synes godt, at man kan diskutere, hvor megen nytænkning, der er i den idé! Eldrup forestiller sig, at TV2 skal sende langt flere reklamer, end man gør nu. Reklamerne skal også brede sig til spillefilmene, hvor Eldrup ønsker, at filmene skal brækkes op i reklameblokke. Og så vil hun gerne have, at de politiske partier og fagforeningerne køber reklametid på stationen.
Nøden lærer nøgen kvinde at spinde, siger man. Og Eldrup vil spinde guld pÃ¥ reklamer – lige som de mange kommercielle kanaler. MÃ¥ske skulle politikerne bruge anledningen til at gøre TV2 helt kommercielt og slippe de økonomiske bÃ¥nd til foretagendet?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skriv en kommentar

150 har læst indlægget
14,457