Vevo

10. april 2009

I kampen om fildelingen på nettet har det populære site YouTube fået en central stilling. For her har man praktisk talt kunnet se og høre alt mellem himmel og jord. Musiknumre forklædt som private videoer, bootleg-sange og -film, officielle videoer, tv-programme osv. osv. Og sitet har også været en torn i øjet på især musikindustrien. I sidste måned blev sitet tvunget til at spærre for alle musikvideoer i England. Og senest er det samme sket i Tyskland.
Problemet har – selvfølgelig – været, at musikindustrien ikke tjente nok pÃ¥ de grynede videoer. Men nu skulle der være en udvikling i gang, der bÃ¥de kan tilgodese de mange brugere ( i USA regner man med, at der er 100.000.000 af dem). Googles Youtube og Universal Music Group, verdens største musikforretning, er gÃ¥et sammen om at kreere Vevo, der er en kombination af højkvalitetsvideoer og reklamer. Nu arbejder man sÃ¥ pÃ¥, at fÃ¥ de andre musikforretninger med i handlen og fÃ¥ den lanceret snarest. Vi ønsker projektet vind i sejlene…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skriv en kommentar

159 har læst indlægget
14,686